onsdag 12 oktober 2011

Panik i S: Juholt stödde Reepalu

POLITISK PANIK Då Ilmar Reepalu nyligen föreslog temporärt medborgarskap för invandrare spred sig paniken bland kollegorna som en löpeld. Nu visar det sig att Håkan Juholt, Socialdemokraternas fuskande partiledare, först gav sitt stöd åt utspelet för att sedan förneka det.

Mariam Osman Sherifay i Socialdemokraternas partistyrelse är upprörd och menar att det hela är väldigt allvarligt och att hon inte kan leva med det.

– Nu får jag höra detta och blir ännu mer upprörd. Jag förväntar mig ingenting sådant vare sig av Morgan Johansson eller ännu värre av min partiordförande. Har man inte en inre kompass för mänskliga rättigheter om man är socialdemokrat då vet jag inte när man ska ha det, säger Osman Sherifay till TT.

– Det är mycket allvarligt. Har man inte inre kompass för mänskliga rättigheter så passar inte det med vad socialdemokratin står för, säger Osman Sherifay.
– Jag är väldigt besviken. Jag kan inte leva med det här. Jag tycker att detta är mycket allvarligt.

Expressen

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt