lördag 25 september 2010

Naturskyddsföreningen: Rösta inte på SD

HETSEN MOT SD Vi har tagit upp de ännu få företag, Nordnet och Brandos, som ämnar bojkottar SD. Nu är det Naturskyddsföreningen som önskar petar SD. Det intressanta är att dess ordförande inte ens läst partiprogrammet utan går tydligen endast på medias ensidiga rapportering.

Följande skriver man på sin blogg samt på Facebook:

Demokratin är något av det viktigaste vi har. I en demokrati är alla värda lika mycket. I en demokrati är alla välkomna. Det är däremot inte alla enligt Sverigedemokraternas synsätt. Därför skulle jag aldrig rösta på Sverigedemokraterna, ett parti vars namn har två komponenter som partiet är en direkt förolämpning mot.

Det florerar ett påstående att Sverigedemokraterna skulle ha en bra miljöpolitik. Det vet jag ganska litet om och Naturskyddsföreningen har inte granskat partiet, men jag vet att demokrati är en grundbult för ett långsiktigt effektivt miljöarbete. Därför kan Sverigedemokraternas miljöpolitik knappast vara bra. Även om partiet skulle ha världens bästa miljöpolitik skulle det inte förtjäna en röst, menar jag, eftersom vi kan rädda miljön utan att offra demokratin – alla dagens riksdagspartier vill mer på miljöområdet.

Naturskyddsföreningen är partipolitiskt obunden och skulle tack vare detta stadgande kollektivt kunna ta ställning mot ett främlingsfienligt parti som står med ett ben innanför och ett ben utanför gränsen för demokratisk anständighet. Nu har föreningen inte haft en sådan process, detta ligger ju inte i centrum för vår verksamhet, men till dess jag vinner föreningens eventuella stöd för en sådan linje vill jag personligen uppmana alla:

Rösta inte på Sverigedemokraterna. För demokratins skull, och därmed för miljöns!

Blogg
Facebook

PrintFriendly Share/Bookmark



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt