lördag 11 september 2010

Brev till Moderaterna från utlandssvensk

PARTIBYTE Politiskt Inkorrekt fick ett mail från en utlandsboende svensk som hade fått Moderaternas valsedlar skickade till sig, samt ett följebrev med Fredrik Reinfeldt som avsändare. Vår utlandssvensk blev ganska så irriterad på att Reinfeldt i sitt brev påstår att Sverige är ett fritt och demokratiskt land. Irritationen var så påtaglig att personen kände sig föranledd att skicka ett brev tillbaka till Moderaterna för att upplysa om att de tappat ytterligare en väljare på grund av sin politik i vissa starkt väsentliga frågor. Politiskt Inkorrekt har fått tillåtelse att återge hela brevet här. Mailet skickades den 6 september. Vi behöver väl knappast påpeka att det inte kommit något svar…

Jag har som utlandssvensk mottagit era valsedlar och ett brev underskrivet av Fredrik Reinfeldt. Jag vill därför ta tillfället i akt och meddela att, även om att jag i tidigare val har lagt min röst på Moderaterna, så kommer jag inte att lägga den hos er denna gången. Inte heller tänker jag lägga min röst på något av de andra partierna i Alliansen för att stödja den, trots att måhända ett parti, FP, har en del acceptabla idéer. Det tråkiga är att vidlyftiga löften typiskt nog alltför ofta glöms bort efter valet.

Om man betänker hur det är ställt med Sverige idag så är det ett veritabelt hån att läsa i ert brev att Sverige är ett fritt och demokratiskt land, då det i verkligheten är så numera att Sverige har blivit ett "tyst" land, ett land där folk är rädda, där inte många vågar säga öppet vad de tänker, där regerande politiker inte ofta vill tala om vissa problem, och de s.k. gammel-medierna och statsstyrda journalister likaledes håller tyst om vissa saker som försiggår i landet. Den som ändå skulle våga yppa minsta kritik mot – låt mig nämna som exempel – den helt okontrollerade och misslyckade invandringspolitiken och den än mer okontrollerade anhöriginvandringen, blir kallad islamofob och rasist, och ibland något ännu värre.

Jag är visserligen utflyttad – tack och lov – så jag skulle kunna luta mig tillbaka och strunta i vad som händer med mitt land, men jag oroar mig för min familj, som fortfarande finns där, särskilt för de yngre generationerna, som om vansinnet inte stoppas nu kommer att vara i minoritet om några år. Tycker ni moderater att detta liknar ett öppet, fritt och demokratiskt land? Nej, tyvärr, Sverige liknar mer en diktatur nu för tiden. Man skäms för att vara svensk idag! Världen betraktar oss med höjda ögonbryn och undrar, vad har hänt med föregångslandet Sverige?

Därför kan jag upplysa Nya Moderaterna och Herr Reinfeldt om att min, min familjs och mina vänners röster kommer, som en protest och en markering, att gå till det enda parti, Sverigedemokraterna, som – trots mycket spott och spe och trakasserier från olika håll – vågar ta upp frågan om den misslyckade invandringen samt andra viktiga, akuta frågor. Frågor som alla ni andra partier gång efter annan påstår inte existerar. Det är oerhört viktigt för oss ”vanliga människor”, som uppmärksammar vad som händer i samhället, att även dessa frågor grundligt debatteras och åtgärdas, kanske kan vi då få ett Sverige som är öppet och fritt igen, för alla.

Att motarbeta och svärta ner SD hjälper er inte. Nu är det bara 2 veckor kvar till valet. Varför inte ta den omtalade debatten istället? Vågar ni inte? Jag vill här klargöra, om någon av er ännu inte förstått, att SD inte vill stoppa invandringen, de vill bromsa den, till en normal nivå. För att kunna ta hand om de tusentals invandrare som redan finns i landet. Detta handlar inte om rasism eller främlingsfientlighet, det handlar om sunt förnuft och omtanke.

Efter statsministern senaste utspel att i statsägd television – igen – ta sig friheten att försöka manipulera tittarna och sprida skräckpropaganda om ”farligheten” i att rösta på SD och att meddela att han hellre samarbetar med oppositionen istället för med SD om de kommer in i Riksdagen, så har vi fått nog och vill inte riskera att en röst på Moderaterna/Alliansen i förlängningen blir en röst på S, MP eller V! Reinfeldts uttalande rimmar dåligt med ett demokratiskt och fritt Sverige. När SD väljs in i Riksdagen den 19 september, vilket vi inte betvivlar, och ni då inte respekterar de som röstat på dem, kan ni inte kalla er demokrater. Detta är inget annat än diktatur och påminner mer om ett öststatsland än om det s.k. föregångslandet Sverige.

Jag kan slutligen berätta att jag själv har invandrarbakgrund då min pappa kom till Sverige som flykting efter II:a världskriget. Det är många som känner som jag, som är trötta på att se Sveriges sönderfall. Och jag talar inte enbart om etniska svenskar, utan även invandrade, och detta kommer att visa sig mer än tydligt i det kommande valet.

Jag vore tacksam om ni kunde vidarebefordra detta brevet till Herr Reinfeldt och de andra i Alliansen.

Med vänliga hälsningar,

Rita

PrintFriendly Share/Bookmark




Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt