lördag 16 april 2011

GT-journalist fick en försmak av islamistisk dikatur

Ni Göteborgare som har möjlighet, beger er till Kortedala forum och fotografera/filma islamisterna, som utanför på allmän plats förbjuder/försöker hindra fotografers närvaro.

Delgrundaren av TUFF, Anas Khalifa

Delgrundaren av TUFF, Anas Khalifa

ISLAMISTISK KONFERENS GT:s journalist Johanna Schreiber anmälde sig som åhörare till den pågående islamistiska konferensen i Kortedala Forum. Gänget är salafister, en extrem sunnimuslimsk variant av islam. Det var salafister som mördade en italiensk propalestinsk demonstrant i Gaza tidigare i veckan.

Konferensens islamister är också uttalade antisemiter (hatar judar) varför man kan undra om det var ett genidrag att skicka en journalist med efternamnet Schreiber. Tyvärr gick det helt förbi islamisterna. Men Johanna Schreiber blev ändå inte besviken. Hon fick känna på islamisternas latenta vrede när de på allmän plats förbjöd henne och medföljande fotograf att fotografera forumets exteriör- och islamisterna.

-Visa mig dina bilder, du har ingen rätt att fotografera här, säger en av arrangörerna.

Flera av hans medarrangörer ansluter och ställer sig i en halvmåne kring mig och fotografen Jan Wiridén. Stämning är hätsk. Vi blir överösta med uppmaningar om vad vi får och inte får göra, och peppras med frågor kring vad vi gör på arrangemanget.

Först när jag har förklarat flera gånger att jag har anmält mig via TUFFs internet-sida blir jag insläppt.

- Men inte han! Inga män, och inga fotografer, säger Amanj Aziz.

(Samme Amanj Aziz som debatterade med Nalin Pekgul i Sveriges Radios Studio 1. Aziz skrev även dyngan på Newsmill efter SVTs Slaget om muslimerna, där andra islamister uttalade sig pro-sharia däribland Moderaternas Abdirisak Waberi)

Islamisterna gör klart att Johanna inte får filma, fotografera eller ens anteckna om hon ska in. Efter en stund blir hon insläppt – med sitt anteckningsblock, och därinne kan Johanna konstatera att det finns en uppsjö med slöjor inkluderat niqabs. Alla har mobiltelefoner och Johanna inser att mobilförbudet gällde bara för henne.

Åhörarna får i slutet av Bilal Philips tal ställa frågor men bara genom antecknade frågor.

Lapparna samlas in av arrangörerna, som läser igenom dem innan de bestämmer vilka frågor som ska ställas till Bilal Philips. Jag skriver ner tre frågor. Bara en tas upp.

- Vi besvarar inte frågor som inte handlar om islamofobi, förklarar mötets moderator efter frågestunden.

Trots det fick jag inte svar på mina frågor om vad som är värst, homofobi eller islamofobi. Inte heller fick jag veta huruvida alla människor är lika inför gud. Jag har en besk smak i munnen när jag går från konferensen. Både mina, och flera av de andra kvinnornas frågor censurerades.

[...]

När han fick frågan om huruvida Sverige är ett land med utbredd islamofobi skrattar han högt.

- Självklart är svenskarna islamofober. Annars skulle jag ju inte ha varit här, säger Bilal Philips.

Expressen
Intervju med TUFF i Sydsvenskan 2006 – läs den
PI: Om konferensen

Fotografera islamisterna

Ni Göteborgare som har möjlighet, beger er till Kortedala forum och fotografera/filma islamisterna som utanför på allmän plats förbjuder fotografers närvaro. De som försöker något ska ni polisanmäla direkt. Visa vad som gäller i Sverige. Nu har ni chansen. Skicka oss sedan materialet. Konferensen pågår till söndag kväll.

Redaktionen



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt