onsdag 20 april 2011

Politisk korrekthet eller dumhet?

INSÄNDARE Valutgången I Finland visar återigen på de högerpopulistiska krafter som finns I Europa, säger media efter sannpartiets valframgång i Finland.

Jag ställer mig frågande till om det är populistiska krafter som styr väljarnas röster eller om det är en medvetenhet över vad som egentligen sker i ett land. Kanske det bara är en trötthet over att ständigt bli dumförklarad av politiker och journalister när man egentligen bara vill veta sanningen, Kanske en trötthet över att bli kallas än det ena än det andra när man enbart är kritisk till vad som sker i vårt land.  Är det väljarnas sätt att ge igen. Så att säga?

I Finland tror jag man tittat över sundet till vårt land och ser en oroväckande utveckling över vad den gränslösa solidariteten har ställt till med. Finländarna vill helt enkelt inte ha en liknande utveckling i sitt land.  Även om inte de större tidningarna eller tv nyheterna tar upp vissa typer av nyheter finns de att läsa på internet, sanningen kommer alltid fram. Jag tror jag att människor som väljer att läsa nyheter på internet söker sig till alternativa nyhetskällor, där sanningen oförfalskat skrivs.

Vilken typ av nyheter är det då jag tänker på. Det jag främst tänker på är de uttalanden som gjorts av ledarna i Tyskland, Frankrike och England. Där man fördömer multikulti och vill ha en åtstramning av invandringen.  Cameron T ex. menar att bidragssystemet och en släpphänt invandring har bidragit till en försämrad ekonomi i landet. Han eftersträvar en "bra invandring" för landet, inte en invandring som stjälper landet. Kan ni tänka er rubrikerna  på en löpsedel i Sverige om  t ex. Maud Olofsson skulle ha gjort ett sånt uttalande?  I Frankrike har man nyligen infört ett förbud mot burka och niqab. Vad skulle skrivas om en moderat eller sosse  föreslog något sådant?  För några dagar sedan hotade en socialdemokratisk politiker att slå näsbenet av en sverigedemokrat. Inte ett ord i de större tidningarna. Har situationen varit den omvända har det hängts ut på löpsedlar av alla stora tidningar. Varför lyser detta med sin frånvaro, kan man fråga sig.

Varför har media bestämt sig för att enbart ge sig på sverigedemokrater och kritiker. Knappt ett ord om beivrare och konsekvenserna av deras ageranden ?  Det dröjer säkerligen inte länge innan en svensk tidning skriver att 80% av Finlands röstberättigade inte är rasister eller främlingsfientliga. Kommer svensk media att kunna dumförklara 20% av de finländska väljarna?

I Sverige har vi till och med den situationen att vissa politiker vägrar att vistas i samma rum som en sverigedemokrat . Har det då inte gått för långt? Invandrarvänliga politiker och journalister kallar kritiker för rasister och nazister. Men jag hävdar med bestämdhet att utesluta någon som på ett demokratiskt sätt representerar en stor del av Sveriges befolkning är nazist takter eller mobbing  "här är det jag som bestämmer och du är inte välkommen. Du har inte samma åsikter som jag i andra frågor än denna". Detta tas naturligtvis gärna upp av media med skadeglädje. Jag anser att det är dags för media att ändra sin attityd gentemot oss kritiker och föra en mer objektiv rapportering.

Man behöver inte vara en "rocket scientist" för att se att något fruktansvärt håller på att hända i vårt land. Vi håller på att förvandlas till skrämda människor som inte vågar yttra oss för rädsla att bli uthängda som rasister och nazister. Vissa till och med uteslutna ur fackföreningar.

Min mamma flydde till Sverige under andra världskriget så jag vet vad en nazist är och vad det innebär. Men bara för att jag är kritisk gör inte mig till en nazist eller rasist.  Så lägg ner alla de där dumheterna och börja med en objektiv och oförfalskad rapportering. För det ni håller på med är inget annat än populistiska skriverier för varandra, våra politiker och en liten grupp människor.

Dandh hd



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt