fredag 7 oktober 2011

Krönikör jämför SD med nazister

OSMAKLIGT Krönikören Pentti Salmenranta skriver i dagens Folkbladet bland annat om politisk inkorrekthet, som han anser används fel. Dessutom gör han en osmaklig jämförelse mellan sverigedemokrater och ”hakkorsälskande tomtar”.

När man idag säger att man är politiskt inkorrekt så brukar det betyda att man inte gillar utlänningar. Och visst, jag är inte heller alltid tolerant. Vissa morgnar ser jag en typ som jag avskyr, en finne med två zigenska halvbröder. Jag hatar honom i en två-tre minuter, tills jag kommer på att jag tittar in i spegeln. Men ska man hata en ras eller nationalitet ska man hata alla, för att citera en känd countrysångare.

Hur kan ett folk överlåta ett så fint uttryck som politiskt inkorrekt till ett gäng hakkorsälskande tomtar, som ju faktiskt har representanter i riksdagen? Valda hur korrekt som helst. /…/

Folkbladet

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt