lördag 1 januari 2011

Förkastad och förnekad

LÄSARBIDRAG I samband med en kommentar på PI länkade jag till en låt, "Förkastad och förnekad", och lyssnade. Det var Ultima Thule, så nu är jag väl för evigt stämplad.  Det är kanske sånt ni håller koll på, ni som smygläser, Försvaret och Rikspolisstyrelsen och Regeringen. Det är speciellt några rader i texten som jag kände berörde mig. Därför att det är så jag känner. Och det, det är allvarligt. Därför vill jag att ni som läser det här, främst smygisarna, ska fundera på hur bra det är om en del av befolkningen faktiskt har den här känslan.

"Paria, paria oberörbar

Förkastad och förnekad

Själv sin rätt nu tar"

Det finns nämligen en del saker som vissa människor kan tänka sig att offra en hel del för. Det land man älskar är en av dom. Förnekas och förnedras man politiskt så lämnar makten inga utvägar kvar. Säkert inser alla det?  Eller gör ni verkligen det?

De som har makten gör oss som säger något om invandring till paria i vårt eget land. Yttrandefriheten är borta och media är maktens lilla knähund. Man kan skicka in insändare och debattartiklar så det glöder och inte få in en enda.  Vi är förnekade och förkastade av politiker och media. Man gör allt för att trixa sig undan SD och kan inte ens dela kopieringsapparat med dem. Förstår ni verkligen vilket förakt en vanlig medborgare känner? För dem som ska vara demokratins främsta stöttepelare.

Jag är svensk. Jag gillade frihet, jämlikhet och demokrati. Aldrig har jag bett om mångkultur. Då skulle jag berättat för er, om vi fått folkomrösta, att det har lika stor chans att lyckas som en snöboll i Helvetet.  Men ni frågade väl aldrig mig, eller hur? "Jag skyller er för pesten, som härjar i vår tid"

Istället ska jag spara miljoner på äldrevården i den kommunala budgeten. Medan 3 miljarder går till några tusen "ensamkommande flyktingbarn", skäggiga muslimska unga män som kommer direkt från krig. Och självklart kan vi inte neka dem något av livets goda, de stackars "föräldralösa barnen". Men halleluja, ofta när "barnet" fått PUT, kommer hela familjen tillrätta!  Och Röda Korset flyger naturligtvis hit dem direkt. Vi importerar våld och kriminalitet för vi vet alla att de är för gamla att lära om.

Till största delen är de analfabeter och deras skolgång här brukar sällan bli någon framgångshistoria. Vi vet det här. Alla vi som tagit bort skygglapparna för ögonen och ser fakta. Och vi vill inte ha det Sverige som vi kan se i förlängningen. Är det verkligen så svårt att förstå?  Och varför förnekar ni oss rättigheten att säga det? För att ni vet att många tycker så och för att det är sant, naturligtvis. Men sanningen har inte hunnit få på sina tofflor innan lögnen hunnit till Bagdad, är ett gammalt ordspråk.

Jag vill inte att vi kommer till "själv sin rätt nu tar". Lämna oss inte utan vägar att påverka. Det sämsta ni kan göra är att frysa ut SD . Eller vad vill ni egentligen? Det är så ologiskt och dumt att jag inte kan förstå våra politiker. 340 000 av medborgarna pekar på att något är fel. I stället för att ta en dialog ställer sig makten och spottar på dem? Varför?  En slug statsman hade tagit in dem i värmen och pysslat om dem lite. Då hade man givit människor en tro på möjligheten av en politisk lösning.

När jag hör Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin blir jag mörkrädd. "Ursvenskt är rena barbariet". Kanske det. Och, käre Fredrik, vem vet hur mycket av de gamla varjagerna som finns kvar i Nordens män och kvinnor?  En fråga som för min del gärna får lämnas obesvarad. Jag hade hoppats att vi kommit längre än så. Demokrati, kallade man det. Vilket innebär att politiker är våra tjänare. "Glöm ej för allt i världen, vem givit makt åt er."

Nu förstår jag att det pågår ett krig världen över. Visst har jag läst olika kommentarer som sagt så. Men igår förstod jag det. I Pakistan dödades kristna i ett självmordsattentat av pakistanska talibaner och i Nigeria är det kristna mot muslimer. Och det var bara häromdagen. De som tar hit det kriget bör fundera noga över sina bevekelsegrunder.

Därför att många av de människor vi har tagit hit har blivit  offer på grund av Mohammeds läror. Tyvärr tar offren med sig samma läror och fortsätter i den andan. Man har inte ens den minsta lust att bli svensk. Tvärtom så kanske det arbetas i det tysta på att införa den käre Mohammeds kusliga direktiv.

I kommuner och riksdag motarbetas SD hur bra deras motioner än är. Men om de är SD:s kan man inte rösta på dem. Och sen ska vi tycka och tro att politiker är värda vår beundran, när det till största delen är ryggkrökande fegisar. Stå upp för ditt land för h—-e och visa att det finns mod någonstans. Om inte ni gör det vem ska då göra det?

Eftersom man sett till att åsiktsfriheten rykt all världens väg och jobbet och vänkretsen också, om en vanlig människa ställer sig upp. Och det värsta man kan göra, värre än fängelsestraff, är att ta ifrån en människa hennes sociala sammanhang.

Vi tycker inte speciellt illa om invandrare.  Vi har synpunkter på invandringspolitiken och hur den genomförs. Självklart ska vi ta emot flyktingar som flyr på liv och död. Men vi vill veta att det fungerar just så. Inte alla dessa synnerligen ömmande omständliga övergenerösa skäl.

Jag säger det igen. Lämna oss inte utan vägar att påverka. Det är ni som gör oss till Vi och Dom. SD har en bra och lågmäld profil. Se till att samarbeta med dem, för vårt lands skull. Och dessutom verkar allihop vara på jobbet också.

Låt aldrig någonsin sista versen ovan bli verklighet. Ni har utmanat en av de starkaste känslorna hos oss människor. Känslan för det land och det folk man tillhör.  Historien visar oss en sak som kloka människor borde ta till sig. Människor kan kämpa hur mycket och hur länge som helst för sitt land om man måste.

Magica de Hex

PrintFriendly Share



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt