fredag 9 september 2011

Sunny är tolerant mot intoleransen

ISLAM Sunny inbjuder till, och argumenterar för, tolerans gentemot intoleransen. Just nu representeras intoleransen i Västerlandet av islam. Sunny är tolerantare än de flesta, hon anstränger sig verkligen, hon sätter på sig hijab, döljer sitt hår etc och försöker finna argument för att vara tolerant mot intoleransen.

Hej och välkomna till Sunny TV! A salaam aleikum på er! Idag ska vi hedra minnet av elfte september när…. alla andra talar om människorna som dog, och den muslimska jihadistiska attacken. Men jag vill ta tillfället i akt att tala om hur vi kan vara mer välkomnande och mer toleranta gentemot muslimer som kommer hit.

Som ni märker har jag tagit på mig en traditionell hijab. Och jag tänker som så, att om alla vi kvinnor går samman så kan vi förvandla bruket av hijab till ett mode! Det skulle nog göra att de muslimska kvinnorna som måste bära dem kanske känner bekvämare, och att de män som tvingar dem att bära hijab, känner sig mer avslappnade.

Av slentrian kan man alla gånger tänka att ”hijab är så osexigt och oattraktivt”. Men, det går att vara sexig, fastän man har en hijab på sig. Jag tog faktiskt några bilder för att visa detta…

Och sen, kolla här: titta hur mysterisk jag ser ut när jag gör såhär med hijaben… nästan som en niqab!

Och kolla här: man kan ha olika sorters fin spets på pannan, själv har jag helt enkelt tagit en trosa, satt kanten i pannan och resten under hijaben… så enkelt kan man göra det för sig!

Vi kan väl ända maka på oss litet grand för sharia-lagen? Jag menar; skadar det oss så förfärligt att ha på oss det här hucklet? Jo, i och för sig gör det ont, det drar i håret och så. Det är obehagligt…

Jag menar inte att vi ska acceptera hela klabbet eller så, alltså, jag vill inte stenas till döds, eller få näsan avbränd av syra och sådant där …

Men, vi vill väl att muslimer ska vara våra vänner? Eftersom, om de är våra vänner, så kommer de inte att attackera oss? Eller hur?

Det finns en ground-zero-fund, pengar som har samlats ihop för att bygga något i stället för Twin Towers som föll för tio år sedan, vid terrorattacken. Vemsomhelst kan söka anslag där och mitt förslag är att… vi låter tiden gå ett tag.

Sen kan vi snacka med ‘Habitat for humanity’ och bilda ‘Hamas for humanity’ och bygga en moské! Så plocka upp din hammare, ta fram din såg, och bygg en moské för den muslimska församlingen – vore inte det något? Muslimerna kanske till och med skulle kunna gilla oss?

Nu kommer vi till något som är väldigt allvarligt: kvinnlig könsstympning. Det är något som sker här och nu, t.o.m. i USA. Det sker i hemlighet och min åsikt är att vi ska plocka fram det i ljuset från mörka sov- och vardagsrum. Jag föreslår att vi startar ”Centra för kvinnlig könsstympning”.

Jag tycker det är viktigt att kvinnlig könsstympning sker hos doktorn så att ingreppen görs sterilt och i bedövning.

Jag kan bara säga, att om jag vore sex år och skulle få min klitoris bortskuren, och min slida sammansydd, ja då skulle jag ha velat att det skedde på ett sjukhus!

Jag hade inte velat vara i ett vardagsrum, fasthållen av min farbror medan min pappa använde en rostig kniv. Inte bara skulle min klitoris skäras bort, det finns ju risk för infektion också!

Ja, okey, de har attackerat oss. Muslimerrna, alltså. De förtrycker kvinnor och homosexuella och så, men de är inga dåliga människor. Jamen, de tycker ju bara illa om judar… och kvinnor… och homosexuella… och människor från Västerlandet… och människor som lyssnar på musik… Men; de gillar ju alla andra!

Nej, men bara för att de inte gillar folk som är för sig själva och sysslar med sitt och bara för att de ibland kommer fram och – liksom – försöker mörda folk betyder det inte att de inte har rätt till sina egna åsikter! Alltså; en persons åsikter är inte ett dugg bättre än en annan persons åsikter! Så det så!

Det här var allt från Sunny TV för den här gången och jag säger bara att låt oss få en värld i fred!

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt