BLANDAD KONFEKT Lite gott och blandat från den politiskt korrekta världen tycker jag väl att vi kan presentera. Allt har ju inte så stort nyhetsvärde så det förtjänar en helt egen artikel, men å andra sidan kan det ju vara intressant att läsa om stolligheterna ändå.
Vi kan ju börja med att berätta om hur nätbanken Nordnet började förlora kunder.
Strax före valet den 19 september meddelade nätbanken Nordnet att man startat en Twitter-kampanj för att samla in pengar till till så kallade antirasistiska organisationer; extremvänsterns språkrör Expo och förvirrade Centrum "Nogger black" mot rasism. Det var företagets vd Viggo Östlund som menade att Sverigedemokraterna är ett hot mot demokratin, och anser inte att Nordnets ideal går ihop med Sverigedemokraternas.
Huruvida bankens kunder tyckte Östlunds barnsliga utspel var bra eller inte redovisades inte, men nu med facit i hand så kanske den gode Viggo skulle ha avstått från detta. Nordnet har nämligen, som följd av detta trams, förlorat hundratals kunder som valt att lämna banken efter Nordnets utspel mot Sverigedemokraterna. Svinhugg går igen, brukar man ju säga…
Ett annat politiskt korrekt utspel görs av den Malmöbaserade mediabyrån I am brand som beslutat sig för att stödja organisationen Expo i dess arbete. För varje riksdagsmandat SD har fått ökar företagets stöd till Expo med 500 kronor, och för pengarna har man valt att köpa annonsplats i Expo-tidningen där man uppmanar andra att följa deras ömkliga exempel.
Man menar att Sverigedemokraternas rättfärdiga inträde i den svenska riksdagen hotar ”öppenhet, mångfald, kunskap och kreativitet på allvar”. Men här måste man på byrån ha haft otur med tänkandet ordentligt, eller så är man verkligen så korkade som man framställer sig.
Att säga sig stödja ”öppenhet” och bevisa det genom att skänka pengar till Expo måste väl vara något av årets mest motsägelsefulla agerande. Socialdemokraternas eget Securitate, som trots bedyranden om motsatsen överbevisats om ett intimt närstående till det forna samhällsbärarpartiet, står ju med sin olagliga åsiktsregistrering, offentlig uthängning av oskyldiga människor och en utpräglad inriktning mot tankekontroll för allt utom öppenhet.
Finns nog anledning för kunderna hos I am brand att starkt överväga en överflyttning av sina konton till en något mer intellektuellt präglad konkurrent, här verkar det fattas en hel del vad gällande tankeverksamheten.
Gustaf Janson
Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt